Privacy Policy プライバシーポリシー
Privacy Policy
本サイトのプライバシーポリシーは、東京大学本部広報課が管理するプライバシーポリシーに準拠します。 また、Beyond AI 研究推進機構(以下「本機構」という)は「東京大学の保有個人情報等の適切な管理のための措置に関する規則」等に従い、以下の方針のとおり個人情報の保護に努めます。
The privacy policy of this site conforms to the privacy policy administered by the Public Relations Office of the University of Tokyo. Also, in accordance with regulations including “The University of Tokyo Rules on the Procedures for the Appropriate Management of Personal Information Retained by the University of Tokyo,” the Institute for AI and Beyond(hereinafter referred to as “the Institute”) strives to protect personal information based on the policy below.
- 1 個人情報の取得について 1. Collection of personal information
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本機構は、取得する個人情報が業務の遂行上必要な場合に限り、かつ、利用目的の範囲を超えないように個人情報を取得します。取得にあたっては適法かつ公正な手段によりこれを行います。
The University uses lawful and fair means to collect personal information for administrative purposes only and within the scope of the purpose of use.
- 2 個人情報の利用について 2. Use of personal information
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本機構は、法令に基づく場合を除き、個人情報を事前に本人の同意を得ることなく、利用目的以外の利用や第三者への提供をしません。
また、法令に基づいて、個人情報を第三者に提供し、又は個人情報の取扱いに係る業務を第三者に委託する場合には、当該第三者につき、当該個人情報の安全確保、管理の能力等について厳正な調査を行い、個人情報を取り扱わせるにあたっては適正な監督を行います。
本サイト(https://beyondai.jp/)において取得した個人情報は、以下の目的に利用します。
(1)本サイトの運営、維持、管理
(2)本サイトを通じた問合せ対応Except in cases when prescribed by law, the Institute will not use collected personal information for uses other than the intended purpose of use, and will not provide this information to a third party, without the prior consent of the individual(s) involved.
In addition, when prescribed by law to provide personal information to a third party or entrust the handling of personal information to a third party, the Institute will conduct a strict investigation of the third party, including of its capability in securing and managing the personal information involved, and will appropriately supervise the third party’s handling of this information.
Personal information collected via this site (https://beyondai.jp/) may be used for the following purposes:
1. The operation, maintenance and management of this site
2. Handling inquiries received through this site
- 3 個人情報の管理について 3. Management of personal information
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本機構は、保有する個人情報の適切な管理を行うとともに、その紛失、破壊、改ざん及び漏えいなどを防止するため、情報セキュリティ対策等の必要な措置を講じ、個人情報の保護に努めます。
In addition to appropriately managing collected personal information, the Institute strives to protect this information. The Institute takes necessary measures, including those related to information security, in order to prevent the loss, destruction, falsification and leakage of personal information.
- 4 個人情報の開示・訂正・利用停止・消去について 4. Disclosure, correction, suspension of use and deletion of personal information
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本機構が取得した個人情報について、本人から開示・訂正・利用停止・消去等の請求があった場合は、本人であることを確認したうえで、規則等の定めるところにより、合理的な期間及び範囲内で速やかに対応します。
In accordance with the rules and regulations regarding personal information, and within a reasonable period of time and scope, the Institute will swiftly handle requests received from individuals for the disclosure, correction, suspension of use or deletion of their personal information collected through the Institute’s site, once the Institute has confirmed the individual’s identity.
- 5 法令等の遵守について 5. Compliance with laws and other regulations
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本機構は、EU一般データ保護規則(GDPR)第45条に基づく十分性認定の適用範囲外であるものの、個人情報の保護に関係する法令その他の規範を遵守するとともに、当プライバシーポリシーの内容を継続的に見直し、その改善に努めます。
While outside of the scope of the adequacy decision based on Article 45 of the EU General Data Protection Regulation (GDPR), the Institute will strictly adhere to laws and regulations regarding the protection of personal information, as well as strive to improve this policy by continually reviewing its contents.